مرداد ۱۰, ۱۳۹۵
بازاریابی یکپارچه

بازاریابی یکپارچه

بازاریابی یکپارچه هنگامی که تمام دوایر برای تأمین منافع مشتری با همدیگر همکاری می‍کنند حاصل این همکاری بازاریابی یکپارچه است.متأسفانه تمام کارکنان برای خدمت به مشتری […]
مرداد ۸, ۱۳۹۵
مقدمه ای بر بازاریابی

مقدمه ای بر بازاریابی

چه کسانی به تحقیقات بازار نیاز دارند؟ فرض کنید در حال عبور از یک بازار عرضه محصولات کشاورزی با غرفه‌های فراوان هستید.در این غرفه‌ها انواع محصولات […]
مرداد ۶, ۱۳۹۵
تجاری سازی زیراکس

تجاری‌سازی فناوری پژوهشگاه پالو آلتو

تجاری‌سازی فناوری پژوهشگاه پالو آلتو نخستین گام مک کالاگ برای تحقق این چشم‌انداز ورو به کسب و کار رایانه در سال ۱۹۶۹ با خرید چند میلیاردی […]
مرداد ۴, ۱۳۹۵
تجاری سازی

تجاری سازی چیست

تجاری سازی تقریباً تمام موسسه‌های پزوهش و فناوری برای ایفای نقش ملی، میزان قابل توجهی از بودجۀ اصلی دولت خود را از دولت دریافت می‌کنند، اما […]
تیر ۳۰, ۱۳۹۵
تعریف تجاری سازی

مدل‌های تجاری‌سازی

مدل‌های تجاری‌سازی به دو دسته مدل‌های خطی یا فرآیندی و مدل‌هلای کارکردی دسته‌بندی می‌شوند.مدل‌های خطی یا فرآیندی، فرآیند تجاری‌سازی را به صورت گام به گام تشریح […]
تیر ۲۷, ۱۳۹۵
تحقیقات بازار

طرح پژوهش تحقیقات بازار

طرح پژوهش تحقیقات بازار محقق باید یک طرح پژوهشی مکتوب به حامی پروژه ارائه دهد که شامل بیان مسئله،اهداف، روش تحقیق و زمانبدی آن است. ارائه […]
تیر ۲۰, ۱۳۹۵
تحقیقات بازار

تحقیقات بازار مصرف‌کننده و بنگاه به بنگاه

تحقیقات بازار مصرف‌کننده و بنگاه به بنگاه مهم‌ترین بخش بازارها شامل عموم مردم و افرادی است که از طرف سازمان‌ها کار خرید را انجام می‌دهند.دز بازار […]
تیر ۱۸, ۱۳۹۵
فرآیند تجاری سازی

فرآیند تحقیقات بازار

مجموعه دستاوردهای مرتبط با یک تصمیم بازاریابی را می‌توان به عنوان تحقیقات بازار در نظر گرفت. تعریف پیشنهادی ما از تحقیقات بازار به شرح زیر است: […]
تیر ۱۶, ۱۳۹۵
تجاری سازی

مقدمه ای بر تجاری سازی

فرآیند تولید و توسعۀ محصول جدید در هیچ دوره‌ای مانند امروز دستخوش تغییر و تحول نبوده است.رشد سریع فناوری، افزایش خظر پذیری و مخاطره در بازارهای […]
تیر ۱۴, ۱۳۹۵
تحقیقات بازار

ایده‌های تحقیقات بازار چگونه به وجو می‌آیند؟

اکثر افراد اطلاعات کلی در خصوص تحقیقات بازار دارند و می‌دانند که می‌توان از آن برای پی بردن به این‌که چه تعدا افراد، کارخاصی انجام می‌دهند […]
تیر ۱۴, ۱۳۹۵
مالکیت فکری

مالکیت فکری از ایده ها

مالکیت فکری از ایده‌ها و عباراتی تشکیل شده است که ارزش تجاری دارند و می‌توانند به طورقانونی به عنوان یک حق مالکیت مورد حفاظت باشند. مالکیت […]
تیر ۱۱, ۱۳۹۵
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

برنامه‌ریزی استراتژیک بازارگرا

برنامه‌ریزی استراتژیک بازارگرا: عبارت است از فرآیند مدیریتی ایجاد و حفظ یک تناسب ماندنی و پایدار میان اهداف، توانایی‌ها و منابع سازمان از یک طرف و […]
تیر ۸, ۱۳۹۵
رضایت مشتری

تامین رضایت مشتری در تحقیقات بازار

تأمین رضایت مشتری از طریق کیفیت، خدمات و فایده   فایده مورد نظر از نظر مشتری : تفاوت بین کل فایده از نظر مشتری و کل […]
تیر ۵, ۱۳۹۵
تجاری سازی

ارزیابی ایده ها در تجاری سازی

به هنگام ارزیابی ایده‌ها و مفاهیم ،به منظور تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا منابع مالی یک نوآوری را تأمین نموده و آن را توسعه دهد یا […]
تیر ۳, ۱۳۹۵
مشاوره مدیریت

نقش مشاوره مدیریت

  مشاوران به طور معمول به عنوان عوامل تغییر و یاگاهی به عنوان مربیان تغییر دیده می‌شوند . به ندرت از مشاوران برای چیزهایی که ثابت […]