ایده‌های تحقیقات بازار چگونه به وجو می‌آیند؟

تحقیقات بازار

اکثر افراد اطلاعات کلی در خصوص تحقیقات بازار دارند و می‌دانند که می‌توان از آن برای پی بردن به این‌که چه تعدا افراد، کارخاصی انجام می‌دهند یا فکر خاصی دارند، استفاده کرد. اما آیا آن‌ها کاملاً درک می‌کنند که می‌توان از آن برای پی‌بردن به این‌که افراد تا چه حد حاضرند برای هریک از ویژگی‌های محصول هزینه پرداخت کنند استفاده کرد؟

علاوه بر این، فرآیندهای بسیار کمی در کسب و کار وجود دارد که به ما اطلاع دهند«قبل از یک تصمیم خاص باید تحقیقات بازار انجام دهیم یا خیر.»تصمیم به انجام این کار کاملاً اختیاری و از روی قضاوت است.مثلاً مدیر شرکت ممکن است با مشکل مواجه شده یا ایده‌ای داشته باشد یا در برخی مواقع ممکن است فکر کند که این مسئله به تحقیقات بازار نیاز دارد.

اگر عنوان کردیم که فرد دارای ایده، یک مدیر است، زیرا در نهایت مدیر است که تصمیم‌گیری می‌کند و به یاد داشته باشید که هدف تحقیقات بازار کاهش ریسک کسب و کار در تصمیم‌گیری مدیران است.

تحقیقات بازار

تأمین‌کنندگان تحقیقات بازار

میزان تحقیقات بازار که یک شرکت می‌تواند انجام دهد، محدود است. بررسی‌ها معمولاً شامل گروه نسبتاً کوچکی از افراد است که پرسشنامه را طرحی کرده، سوالات را می‌پرسند، داده‌ها را به کامپیوتر وارد می‌کنند، تحلیل را انجام می‌دهند و نتایج را تفسیر می‌کنند.

صنعت تحقیقات بازار یک صنعت سرویس‌گراست و مانند بسیاری از صنایع خدماتی، از ده‌ها و شاید صدها تأمین‌کننده تشکیل شده است. برخی از این تأمین‌کنندگان متخصصانی هستند که تنها کارهای میدانی را ارائه می‌دهند.

پژوهش‌های موردی تکیه گاه اصلی اکثر آژانس‌ها هستند.پروژه‌ها برای مشتریان شخصی انجام شده و به شکل یک‌باره برای برآورده ساختن اهداف و نیازهای خاص طراحی می‌شوند.

خلاصه تحقیقات بازار-بیان مسئله

به عنوان یک قاعدع کلی ، یک مطالعه تحقیقات بازار عالی بستگی به خلاصه آن دارد. این خلاصه برای محقق بسیار مهم است. چراکه اولاً بر انتخاب روش تأثیر داشته و او را در انتخاب روش کمک میکند و ثانیاً اهداف پروژه را روشن می‌سازد.

خلاصه پژوهش برای آژانس‌های تحقیقات بازار نیز به همین اندازه مهم است. با تحقیقات انجام شده توسط پرسنل شرکت اغلب سهل‌گیرانه برخورد می‌شود،مخصوصاً زمانی که بر چسب قیمت وجود دارد.با این حال مزیت محقق داخلی دسترسی نزدیک و ثابت به سایر کارکنان و امکان کامل کردن کلی و جزئی مشخصات محصول است.هرچند این خلاصه غیر رسمی‌تر است، اما می‌تواند به دقت و کامل همانند آنچه به یک آژانس تحویل داده می‌شود جامع باشد.

برخی مشتریان ترجیح می‌دهند خلاصه‌شان را به طور شفاهی ارائه دهند و جزئیات را در طول بحثاولیه با محقق بیان کنند.روش دیگر این است که خلاصه پس از تفکر کامل روی کاغذ نوشته شود.این مسئله زمانی می‌تواند مهم باشد که از تعدادی آژانس پژوهشی برای ارائه طرح پژوهشی دعوت می‌شود.یک خلاصه مکتوب معیاری فراهم می‌کندکه برای رقبا و شرکت‌کنندگان یکسان است.در این مرحله مهم است که داشتن چارچوبی برای بررسی مسائل مفید خواهد بود.

 

نویسندگان:
پال هاج، نایک هاج

ترجمه:

دکتر آذر کفاش پور شیلا منظم ابراهیم پور

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *